סמי פיצוציות

סמי פיצוציות: מרדף של חתול ועכבר עם רשויות החוק

 

סמי פיצוציות, הידועים גם כסמי רחוב או סמים סינתטיים, מהווים סכנה חמורה וברורה עבור בני נוער בישראל. מדובר בסמים כימיים שמיוצרים בתנאים לא מפוקחים, ומכילים חומרים רעילים שיכולים לגרום לנזקים בריאותיים חמורים ואף למוות. הנגישות הקלה של הסמים הללו, יחד עם המחיר הנמוך והזמינות הגבוהה, הופכת אותם למפתים במיוחד עבור בני נוער המחפשים הרפתקאות או אמצעי להתמודדות עם לחצים חברתיים או נפשיים.

אחת הסכנות המרכזיות של סמי הפיצוציות היא חוסר הוודאות לגבי הרכבם הכימי. בניגוד לסמים טבעיים או לתרופות מרשם, סמי הפיצוציות אינם מיוצרים תחת פיקוח רפואי או רגולטורי, מה שהופך אותם למסוכנים במיוחד. תכולתם משתנה מתערובת לתערובת, ולעיתים קרובות כוללת כימיקלים רעילים שיכולים לגרום לנזקים חמורים למוח, ללב, ולמערכות אחרות בגוף. בני נוער שמנסים את הסמים הללו נמצאים בסיכון גבוה להרעלות, להפרעות נפשיות קשות, ולמצבים רפואיים מסכני חיים.

בנוסף לנזקים הפיזיים, סמי פיצוציות גורמים גם לסכנות נפשיות חמורות. שימוש בסמים הללו יכול להוביל למצבי חרדה, פסיכוזה, דיכאון ולעיתים אף להתאבדות. עבור בני נוער, שעדיין נמצאים בשלב רגיש של התפתחות רגשית וקוגניטיבית, ההשפעות הנפשיות הללו יכולות להיות הרסניות במיוחד ולעיתים בלתי הפיכות. צפו בדבריו של עו"ד שגיא זני בנושא.

צריכים להתייעץ עם עורך דין סמים?

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים