החזקת סכין - קטינים

מכת מדינה 1: סכין הפך לפריט אופנה אצל קטינים

בשנים האחרונות, החזקת סכין בקרב קטינים הפכה למכת מדינה בישראל. התופעה המדאיגה הזו נובעת ממספר גורמים חברתיים, תרבותיים וכלכליים. ניכר כי חלק מהקטינים רואים בהחזקת סכין סוג של כוח ומעמד חברתי, או אפילו כפריט אופנה, ולעיתים היא משמשת כאמצעי להגנה עצמית בסביבה שנתפסת בעיניהם כמאיימת. בנוסף, ישנן קבוצות חברים או כנופיות המפעילות לחץ חברתי על בני הנוער להחזיק סכין כדי להשתייך ולהיות מקובלים.

המצב הכלכלי והחברתי בארץ משפיע גם הוא על התפשטות התופעה. באזורים מוחלשים מבחינה כלכלית, בהם ישנה תחושת ניכור והזנחה מצד הרשויות, בני נוער עלולים לפנות לפעילות עבריינית כחלק מניסיון להתמודד עם מציאות קשה. במקרים אלו, החזקת סכין עשויה להיתפס ככלי הישרדותי, למרות הסכנות הכרוכות בכך.

הפחד מאלימות והתחושה של חוסר ביטחון אישי מגבירים את התופעה. קטינים רבים מחזיקים סכין מתוך אמונה שזה יספק להם תחושת ביטחון ויסייע להם להגן על עצמם מפני איומים אמיתיים או מדומיינים. חשוב לזכור כי תחושת ביטחון זו היא אשליה מסוכנת שעלולה להוביל לאסונות.

צפו בדבריו של עו"ד פלילי לקטינים שגיא זני, המדגיש את קלות הדעת והזלזול של ההורים שילדיהם מחזיקים בסכין בבגדיהם בדרך קבע.

צריכים להתייעץ עם עורך דין פלילי לקטינים?

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים