קנאביס

בארה"ב עשויים להסיר את הקנאביס מרשימת הסמים המסוכנים – ומה המצב בישראל?

לאחרונה פורסם כי ממשל ביידן בארצות הברית מתכנן שינוי היסטורי במדיניות הסמים שלו; סיווג מחדש של קנאביס כסם בדרגת מסוכנות נמוכה יותר ובהתאם לכך להפחית את העונשים על ההחזקה והצריכה שלו.

השינוי המתוכנן נכלל בהמלצות שהעביר מינהל אכיפת הסמים במשרד המשפטים בארה"ב. לפי ההמלצות, יוסר הקנאביס מרשימת הסמים המסוכנים ביותר, רשימה שכיום כוללת סמים כמו הרואין ו-LSD. ההמלצות לא מהוות לגליזציה כוללת של הסם, אך אין ספק שמדובר בשינוי משמעותי, אם אכן ייצא אל הפועל.

ומה המצב בישראל? אנו נתקלים לא אחת במקרים בהם בעלי משפחות נורמטיביים, בשנות ה-40 וה-50 לחייהם, עומדים בפני כתב אישום על גידול של שתילי קנאביס בחצר ביתם. על פי פקודת הסמים הענישה בארץ יכולה להגיע גם ל-20 שנות מאסר, ללא קשר לסוג הסם. 

הסברנו כבר בעבר כי לקציני המבחן יש תפקיד מכריע מאוד בתיקים כאלה. עד לשינוי המיוחל של החוק בישראל, קציני המבחן יכולים לסייע לשופטים להחליט להביא לסיום התיק בענישה קלה ולסייע להשיב למסלול החיים נאשמים שמעדו באופן חד פעמי.

בעיה זו תמשיך להציף את אולמות בתי המשפט כל עוד לא ייעשה מהלך גדול של לגליזציה רחבה. מהלך שיהפוך את השימוש בקנאביס ברשות היחיד לדבר תקין ונורמלי.

צריכים להתייעץ עם עורך דין עבירות סמים?

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים