פרשת רצח תאיר ראדה

פרשות רצח תאיר ראדה ויואל להנגהל: הלקח לא נלמד, השערורייה הבאה בפתח

רצח תאיר ראדה בקצרין בשנת 2006 היה אירוע טרגי שהותיר את החברה הישראלית בהלם. זה היה מקרה שזעזע את הציבור הישראלי וחשף ליקויים רבים במערכת המשפט ובמשטרה. עם זאת, למרות ההבטחות להפיק לקחים ולהשתפר, נראה כי המציאות המרה חזרה שוב בפרשת הרצח של יואל להנגהל בקריית שמונה בשנת 2022.

המשותף לשני המקרים הללו הוא תחושת המחדל. במקרה של תאיר ראדה, התגלה לאחר שנים שהראיות שנאספו היו בעייתיות והחקירה לא התנהלה באופן מקצועי ומעמיק כפי שנדרש. הציבור ציפה שבעקבות המקרה יינקטו צעדים משמעותיים לשיפור תהליכי החקירה, אך הרצח של יואל להנגהל מראה שלא כך קרה. המחדל במקרה זה מצביע על כך שהמוסדות לא הפנימו את הצורך בשינוי והתייעלות וכי הלקחים שהיו אמורים להילמד לא נלמדו.

החשש הוא שלא הופקו הלקחים הנדרשים מהרצח של תאיר ראדה וכי החקירה והטיפול המשפטי במקרי רצח נוספים ימשיכו להיות רשלניים ולא מקצועיים. המערכת שלא הפיקה את הלקחים הדרושים במקרה של תאיר, מצאה את עצמה שוב במבחן קשה בפרשת הרצח של יואל להנגהל. ההבטחות לשיפור וללמידה מהעבר נותרו ריקות מתוכן והמציאות מראה שמערכת המשפט והחקירה אינה מצליחה להתמודד עם האתגרים והטעויות מהעבר.

צפו בדבריו של עו"ד שגיא זני מתוך פודקאסט בנושא.

צריכים להתייעץ עם עורך דין פלילי לקטינים?

חייגו 073-3744418 או השאירו פרטים